Vanaf 1 december 2021 kunt u, naast uw loopbaan als werknemer of zelfstandige in België, ook uw expatloopbaan bij de OSZ online raadplegen in mycareer(Nieuw venster).

Hoe werkt het?

Uw expatcarrière wordt trimestrieel aangevuld vanuit de databanken van de Overzeese Sociale Zekerheid.

De bij de OSZ aangesloten periodes waarvoor geen bijdragen betaald werden (arbeidsongeschiktheid, militaire dienst of valorisatie studiejaren) zullen daarentegen niet zichtbaar zijn in mycareer. Hebt u een loopbaanattest inclusief deze periodes nodig, contacteer ons dan via overseas@rsz.fgov.be of +32 2 509 90 99.

Hoe consulteer ik mijn loopbaan in mycareer?

U meldt u gemakkelijk aan met uw eID-kaart of via de itsme-app.

Meer informatie over het activeren van uw digitale sleutels vindt u op website van CSAM(Nieuw venster).

Voordelen

Mycareer is naast een geheugensteuntje ook een administratieve vereenvoudiging. U hebt in één oogopslag uw volledige carrière onder Belgische sociale zekerheid online binnen handbereik.

Meer info

Raadpleeg voor meer informatie de mycareer website(Nieuw venster) of bekijk de video Wegwijs in mycareer.be op YouTube(Nieuw venster).

Contacteer het contactcenter van de Sociale Zekerheid voor vragen over mycareer op het nummer +32 2 509 90 90.

Voor specifieke vragen over uw OSZ-loopbaan kunt u steeds bij ons terecht.

Wilt u uw reiservaringen delen?

Bent u expat of kent u iemand met een inspirerende buitenlandervaring? Aarzel dan niet om ons te contacteren op overseas-expat@onssrszlss.fgov.be. En wie weet, inspireert u met uw verhaal toekomstige expats.